2014. október 3., péntek

Snapefan interjú

Mi jut eszetekbe, ha azt mondom: ronda és finom? Csokoládé? Nos, Snapefannak és barátnőjének egészen más elképzelései vannak ezzel kapcsolatban. Erre, és még sok mindenre választ kaphattok a következő interjúból.
Kellemes olvasást!



 Kérlek, mondj pár szót magadról! Kicsoda Snapefan?

A civil életben Ági vagyok, ápolónőként dolgozom. Jelenleg 38 (nemsokára 39) éves, Gyűrűk Ura rajongó, sötétben félős, rendmániás és folyton álmos. :D Két lányom van, egy 14 és egy 12 éves, és mindketten nagy HP-rajongók. Kedvenc színem a zöld, és szeretem a zenét és a csokit^^.

Hogyan és mikor kerültél kapcsolatba Harry Potter világával?

Legelőször az első film megjelenésekor. Előtte is hallottam már róla, de nem érdeklődtem iránta túlságosan. Viszont amikor láttam az első filmet, úgy gondoltam, hogy ez majd biztosan tetszene a lányaimnak, ha nagyobbak lesznek, úgyhogy megvettem az első két kötetet, és szépen feltettem őket a polcra, hogy majd összegyűjtöm őket sorban. Aztán egyik nap nagy unalmamban gondoltam, beleolvasok… és ott ragadtam. :)

 Tanultál valamit a történetből? Ha igen, mi volna az?

Hogy a legreménytelenebb helyzetekből is van menekvés, ha vannak barátaid, és nem adod fel. A másik, hogy sose ítélj elsőre. :)

 Melyik a kedvenc köteted és miért?

A harmadik, mégpedig a hangulata miatt. Emlékszem, egy éjszakás műszak alatt olvastam ki, és – most lehet gyávának tartani – szégyen, de annyira féltem rajta, hogy azt el nem tudom mondani. Van egy hatalmas kötszervágó ollónk (kb. 30 cm-es), azzal a kezemben mászkáltam a sötét folyosón, úgy be voltam rezelve. :D Most már röhögök magamon, de akkor…

A filmváltozatától én is féltem (a vérfarkassá alakulást a mai napig átpörgetem).
Neked mi a véleményed a filmekről?

Az első és a második tetszik, de a többi nekem óriási csalódás, főleg a harmadik, mivel az a kedvencem a könyvek közül. Emlékszem, csak azért nem álltam fel és hagytam ott a vetítést, mert sajnáltam a pénzt, amit a mozijegyre kiadtam. Szerintem rettenetesen elnagyolták a filmet, és rengeteg kérdésre nem kapott választ az ember (hogy csak egy példát hozzak, honnan tudta meg Sirius, hogy Peter él és a Roxfortban van?).

Ahogy az írói neved is jól mutatja, kedvenc karaktered Perselus Piton. Honnan ez a kötődés?

Az első pillanattól kezdve érdekelt a karaktere, és mindig is éreztem, hogy annak ellenére, hogy Rowling negatív színben akarja feltüntetni – és ennek érdekében mindent meg is tesz –, mindez csak azért van, hogy a végén még nagyobbat durranjon az a bizonyos lufi. Így is lett.


 Mi a véleményed a Perselus Pitont alakító Alan Rickmanről?

Nagyon szeretem őt, a két kedvencem tőle a Hósüti és az Igazából szerelem.

  Azokat én is láttam. :)
A Harry Potter utolsó kötetéből kiderül, hogy Perselus mindvégig Lilyt szerette. Gondoltad volna?

Nem. :) Csak abban voltam biztos, hogy nem olyan rossz, mint ahogy láttatja az írónő.

 Rajta kívül van még kedvelt karaktered?

Igen, van. Mindenféle sorrend nélkül:
Neville – nagyon jó karakternek tartom, és hihetetlen fejlődésen megy keresztül. Emellett pedig nagyon jó barát.
McGalagony – mert minden szigorúsága ellenére óriási szíve van és nagyon bátor nő.
Molly és Arthur – őket nem lehet nem szeretni. :)
Hermione – mert egy kemény csaj, okos, hűséges, és engem rettenetesen szórakoztat a kis kampányaival. :D


 Mikor és hogyan kerültél kapcsolatba a fanfictionökkel?

Ha jól emlékszem, valamikor 2009 körül. Unatkoztam, és csak úgy szórakozásból beütöttem a Google keresőjébe, hogy Perselus Piton. Elsősorban képeket kerestem, és az egyik nagyon megtetszett, ezért rákattintottam, és egy fanfictionbe csöppentem, ami erősen 18-as volt. Megvallom az igazat, kerekedett a szemem rendesen. :D A kezdeti sokkot követően rájöttem, hogy meglehetősen tetszik a gondolat, hogy Pitonnak nőt adunk, úgyhogy innentől fogva céltudatosan az ilyen ficeket kerestem. Így akadtam rá az IEPP-re, ott pedig Heteira Pilletánc című írására. Itt pedig meg is pecsételődött a sorsom, ami az SSHG-t illeti. Emellett nagyon szeretem a Severitus-témájú írásokat is és egy-egy Snarryt, bár ez utóbbiban nagyon válogatós vagyok, és az írónak nagyon jó magyarázatot kell találnia arra, miért is passzol össze Harry és Piton mint szerelmespár.


 Mi vagy mik azok a dolgok, amik inspirálóan hatnak rád?

Ez változó. Van, hogy egy épp olvasott történet kapcsán jön valami ötletem, van, hogy egy jó zene, de van, hogy a való élet. Minden írásom így született (legutóbb épp a szülőszobáról felhangzó ordítozás adott ihletet :D).

 Vannak olyan elemek, motívumok, amik nem maradhatnak el a történeteidben?

A humor és a romantika. Változó arányban, persze, de ezek nélkül nem tudom elképzelni őket.

Legkedvesebb párosításod az SS/HG, amit jól mutat az is, hogy az írásaid is hozzájuk kötődnek. Mi fogott meg bennük?

Érdekes kérdés, mert mikor legelőször találkoztam velük, akkor hátrahőköltem, hogy „miva?!”. Hermione és Piton? Na, ez érdekes lesz. Aztán ahogy olvastam velük, egyre inkább ott motoszkált bennem, hogy ez nem is rossz, sőt! Nekem egyébként sem tetszett soha, hogy Hermionét Ronnal hozta össze Rowling. Hozzá szerintem egy olyan férfi való, akivel intellektuálisan egy szinten van, akivel érdemi vitákat folytathat, akivel bármiről el tud beszélgetni, akire felnézhet, az pedig Piton. És persze Pitonhoz is olyan nő való, aki fel tudja venni vele a versenyt mind észben, mind érvelésben.

 Van még olyan páros, akikről szívesen olvasol?

Maximum néhány Snarryt, de nem jellemző. Ha nem SSHG, akkor inkább Severitus.

 A párosításnál maradva, van olyan szereplő, akit abszolút nem tudnál Perselusszal elképzelni? Ha igen, ki(k) ő(k)?

A legtöbbjüket nem tudom, úgyhogy nem is kezdenék felsorolásba. :)

Hogyan viszonyulsz a slash műfajhoz?

Nem viszolygok tőle, és mint már mondtam, ha jó a magyarázat, akkor ide vele!

Térjünk vissza az írásaidra. Az évek során több díjat is sikerült bezsebelned. Te melyik ficedet érzed a legjobban sikerültnek, és miért?

Őszintén? Egyiket sem. :D Viszont ha mindenképpen választanom kell, akkor az „Övé, tied… enyém?”, mert az egy nagyon hirtelen ötletből, minden előzetes tervezgetés nélkül íródott. De egyébként mindegyik történetem kedves és fontos valamiért a számomra.

 Van olyan írásod, amin ha tehetnéd, változtatnál?

Változtatni nem, de talán kicsit kiegészíteni valamivel, igen.

 Ami engem személy szerint megfogott, az a humorod, amiből arra következtettem, hogy a való életben is jó kedélyű ember lehetsz. Mennyire van igazam?

Eléggé. :) Szeretem a humort, és azt hiszem, értem is. Hogy ez az én humorommal kapcsolatban mennyire működik visszafelé, már más kérdés. :) De remélem, azért mindenki érti, ha poénkodom. Mindenesetre annak nagyon örülök, hogy neked bejön a humorom. :)

 Ha már a humort emlegettem, mi jut eszedbe, ha azt mondom: ronda és finom?

Piton, ki más? :D

Mesélnél erről egy kicsit bővebben? Honnan jött az elképzelés?

Ó, hát ez hosszú történet. Dióhéjban: akkor még Midnights Prophet is és én is az IEPP adminjai voltunk, és sokat tanakodtunk, mivel lehetne kicsit fellendíteni az oldal látogatottságát. Ekkor jött az ötlet, hogy csináljunk egy kvízt, amiben felteszünk pár kérdést, az olvasók pedig válaszolnak, és mi a válaszok alapján majd végzünk egy kiértékelést Pitonról (ez volt a Piton személyiségrajz). MP pedig az egész zárásaként kitalálta a csokibékás kártyát a jelmondattal együtt, a képet is ő csinálta hozzá, úgyhogy az érdem az övé. :)

Mióta ismeritek egymást Midnights Prophettel? Hogyan kezdődött ez a barátság?

A legelső levelet 2010. április 8-án kaptam tőle a Meri fórumán, ahol bétának jelentkeztem. Ő volt az első, aki felkért, és emlékszem, mérhetetlenül büszke és boldog voltam. :) Eleinte mailen keresztül értekeztünk, de az meglehetősen döcögős volt, úgyhogy váltottunk MSN-re. Akkor kezdtünk el igazán ismerkedni és beszélgetni, és elég hamar rájöttünk, hogy mi nagyon jól kijövünk egymással. Sokszor tizedmásodperces különbséggel írtuk le valamiről a véleményünket, ami szóról szóra egyezett. Hát így kezdődött. :)

Van olyan ismerősöd vagy barátnőd/barátod, akit a Harry Potternek vagy a fanfiction írásnak köszönhetsz?

Igen. :) Ott van mindjárt ugye MP, aztán Etti, akit szintén a ficeknek köszönhetően ismertem meg, valamint Kyraper, Agatha Leonard (akiről kiderült, hogy egy középiskolába jártunk, és egy tanfolyamot is együtt végeztünk néhány éve), Emyke, mrsppiton, Mariann, az IEPP-es és merengős adminok és azok, akiknek bétázom (remélem, nem hagytam ki senkit, ha mégis, akkor elnézést kérek, nem volt szándékos). Néhányukkal már személyesen is találkoztam, és remélem, ez a jövőben is így marad.

Egy évig voltál admin a Merengő csapatában. Miért döntöttél a távozás mellett?

Mert történt egy olyan változás az életemben, ami eléggé megbolygatta a mindennapjaim rendjét, emiatt pedig nem tudtam rá időt szakítani többé.

 Ezen idő alatt sokféle történettel találkoztál. Van olyan írás, ami a szívedhez nőtt, és amin nem akadt volna meg a szemed, ha nem vagy admin?

Igen, volt, amin megakadt a szemem, mert az írója nagyon jó stílusban ír, de vagy a témája miatt, vagy pusztán időhiány miatt nem kezdtem el olvasni a sztorit az elejétől.

 Kedvenc fanfictionök?

Lesz itt elég hely? :D Sorrend nélkül, és tényleg csak párat sorolok fel:

Mellons – Becsülettel helytállni és győzni
Lana – Ami volt
avalon – Levelek
Elwyng – Ítélet: nem bűnös
Tündibogyó – Cselszövések tengerében
evehid – Ius vivendi
erizawa - In vino veritas(erum) - Borban az igazság(szérum)
Midnights Prophet – A válási határozat, Több mint tanár
És ezeken kívül még vagy ötven, amiket hosszú lenne felsorolni, úgyhogy abba is hagyom. :)

Gondolkodtál már saját íráson?

Mármint saját regényen, ami nem fic? Nem, ahhoz több tehetség és önbizalom kell. :)

 Ha eljátszhatnád valamelyik HP-s karaktert, ki lenne az?

Lunát, mert nagyon szeretném az ő szemén keresztül szemlélni a világot. Vagy Hermionét (egy SSHG-ban, természetesen^^).

 Ki(k) a kedvenc ff író(i)d?

Itt, ha lehet, tartózkodnék a felsorolástól, mert sem kihagyni, sem megsérteni nem szeretnék senkit. Maradjunk annyiban, hogy az SSHG és Severitus írók/fordítók nagy előnyt élveznek. :)

 Kedvenc könyved?

Bulgakov – Mester és Margarita
Tolkien – A Gyűrűk Ura
Dumas – A három testőr
A most épp aktuális pedig George R. R. Martin Tűz és jég dala sorozata.

 Szerinted melyik házba osztana be a Teszlek Süveg?

Eddig minden teszt és a Pottermore szerint is a Mardekárba.

 Prefektus vagy Tekergő: melyik lennél te?

Prefektus, mert a Tekergőktől kiráz a hideg. :D


Az olvasók kérdezik:

Mikor kezdtél írással foglalkozni? A fanficeken kívül vannak saját történeteid is, esetleg tervezed nagy továbblépést, látván a ficjeid népszerűségét?

Írással 2010-ben kezdtem csak foglalkozni, előtte nem is gondoltam rá. De aztán jött az Örökség ötlete, úgyhogy leírtam gyorsan az első fejezetet, és elküldtem MP-nek, hogy szerinte érdemes-e a sztori publikálásra. Neki tetszett, úgyhogy folytattam. Saját történeten nem gondolkodtam még el, mert egy könyvhöz azért több tehetség kell szerintem, és engem az is tökéletesen elégedetté tesz, hogy vannak páran, akik szeretik a ficjeimet. :)

A Snangeren kívül tervezel a közeljövőben történetet más párosokkal is?

Nem, a Snanger az egyetlen és örök. :)

A környezeted mennyire van tisztában azzal, hogy aktív tagja vagy a HP fandomnak? Voltak negatív tapasztalataid ezzel kapcsolatban, esetleg olyan ismerősöd/családtagod, aki általad szerette meg a továbbírásokat?

Tudják és elfogadják. Negatív tapasztalataim szerencsére nem voltak ezzel kapcsolatban, inkább biztattak. A nagyobb lányom már olvasott tőlem, és van pár kolléganőm, akik szintén. Azt mondták, hogy tetszett nekik, amit olvastak.

Tervezed valamelyik történetedet lefordítani/lefordíttatni angol nyelvre, hogy szélesebb közönség is megismerjen?

Nem, lefordíttatni semmiképp, és az is meglepne, ha kapnék ilyen felkérést.

Az adatlapodon írtad, hogy nem tudod összeegyeztetni Perselus Piton alakját az általa alakított Alan Rickmannel. Van olyan híres ember, akit jobban elfogadtál volna a szerepre, akit Pitonként magad elé képzelsz, miközben írsz róla?

Igen, így van, és most lehet, hogy sokan fognak utálni emiatt, de egyáltalán nem vagyok kibékülve Rickman-Pitonnal. És nem azért, mert nem alakította jól a karaktert, mert szerintem amit lehetett, azt kihozta belőle, de egy több mint hatvan éves emberrel eljátszatni egy harmincas éveit taposó figurát… hát, ezt a békát a mai napig nem tudom lenyelni. Daniel Day-Lewist szívesebben láttam volna a szerepben. Vagy ha már nagyon ragaszkodunk a könyvbéli kinézethez, akkor Julian Richings lett volna a tökéletes Piton (szerintem).

Ezt a véleményt még senkitől nem hallottam előtte, de így már értem, miért inkább az a bizonyos kép szerepel az adatlapodon. :)

Melyik művedre vagy a legbüszkébb, illetve melyik az a történeted, amit a legjobban szerettél írni?

Nem igazán tudok választani. Legbüszkébb egyikre sem, írni pedig mindegyiket nagyon szerettem más-más okokból kifolyólag. Valahogy úgy vagyok velük, mint a szegény ember, aki nem adta oda egyik fiát sem egy gazdag úrnak a következő magyarázat szerint: ez az elsőszülött, ez a legkisebb ésatöbbi, ésatöbbi. :)

Fanficeken kívül kik azok az írók, akiknek a könyveit szívesen olvasod?

Igen, van, elég sok. Mindenféle sorrendiség nélkül: Tolkien, Rowling, Anne Rice, Philip Pullman, Jane Austen, Tamási Áron, Móricz Zsigmond, Mikszáth Kálmán, Agatha Christie. Nagy hirtelenjében ennyi, de a névsor közel sem teljes.

Mennyire vált az életed részévé a Harry Potter és a fandom? El tudnád képzelni az életedet írás nélkül?

Írás nélkül el, viszont az általa megismert emberek „elvesztése” már érzékenyen érintene, mert nagyon értékes barátokat szereztem általa.

Te Snanger kategóriában írsz általában, és nagyon szép sikereket értél el különböző megmérettetéseken az évek során. Mit gondolsz, mi lehet a titok nyitja, miben rejlik a HG/SS történetek és írók átlagon felüli népszerűsége? (Pitonon túl... )

Fogós kérdés. Talán abban, hogy eléggé hihető az a lehetőség, hogy Hermione és Piton egymásban találják meg a tökéletes társat, mert mindketten meglehetősen magas intelligenciával rendelkeznek, okosak, emiatt pedig jól illenek egymáshoz. Hermione túl okos a kortársaihoz képest, hozzá Piton való és kész. :) Én legalábbis így vélekedem erről.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseinkre. További sikerekben és ihletben gazdag minden jót kívánok!

Én is köszönöm. :)


Cartwright

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése