2014. október 6., hétfő

KyKyKe interjú

Mai interjúalanyomról nehéz nyilatkoznom valamiért. Beharangozni se könnyű a sorait – ő tényleg az, akiről nem tudok pár szóban írni egy kedvcsináló bevezetőben. Akik esetleg nem ismernék, azoknak elöljáróban annyit, hogy bosziként a canon shipek imádója, romantikus lelkületű és szókimondó. Valamint – bár ez nem került szóba – szerintem ízig-vérig grfifendéles. Magánszemélyként az elmondása alapján másmilyen, kevésbé kitárulkozó, az írói én neki is egy kényelmes kis kuckó, ahol jól esik megbújni.


Ajánlom figyelmetekbe kykykével készült beszélgetésemet!








Köszöntelek téged, KyKy, ám mielőtt bármibe is belefeledkeznénk, mutatkozz be!

Üdv mindenkinek! :) Először is szeretnék egy nagy-nagy köszönetet mondani, amiért felkértél az interjúra, igazán megtisztelő és hízelgő, bár nem hiszem, hogy kiérdemeltem volna, mindenesetre a végletekig imponál. :) Az pedig, hogy te kérdezel tőlem, kedves Shanci, egyszerűen felbecsülhetetlen. :)

Pedig nem csak az Írófigyelő kíváncsisága miatt kerestelek fel, hanem mert az olvasók is ajánlottak a fórumon.

Ó, hát mindjárt elpirulok… Ki volt az az édesdrágamézesvirágszál, aki engem ajánlott? Hadd csókolgassam már virtuálisan halálra! :) No, akkor kibővítem, hogy mindenkinek köszönöm, aki esetleg kíváncsi rám, vagy ha lesz olyan, aki ezen interjú hatására kedvet fog érezni a történeteimhez. ^^
És akkor most be kéne mutatkozni… Hm, hm, mit is mondhatnék magamról? Egy átlagos életet élő huszonéves vagyok, aki mostanában kezd belekóstolni az igazi, felnőtt életbe, noha már 2008 óta rendszeresen dolgozom – pont azóta, amióta írok is. :) Kissé furcsának tűnhet, de nálam teljesen fordítva mennek a dolgok: ha dolgozom, akkor van időm írni, levelekre válaszolni, chatelni; ellenben, ha nem dolgozom, akkor otthon szinte sosem ülök gép elé. Ezért is örülök a munkámnak, annak, hogy ennyi szabad teret ad, hogy élvezhessem legkedveltebb hobbijaimat, az írást és az olvasást. :) Ezek mellett otthon imádok filmezni, akár sorozatokat, akár mozifilmeket nézni, és hát természetesen nem hagyhatom ki a felsorolásból a szerelmemet sem, akiért élek-halok, és aki kiteszi a napjaim és gondolataim 90%-át. :) Azt hiszem, ebből nagyjából mindenkinek kialakult rólam egy képe, de ha esetleg mégsem, akkor íme – egy kis reklám sosem árt :P – egy link, ahol a gondolataim olvashatók:

Aki a merengős profilodra téved, az rögtön meg is tudhatja rólad a főbb dolgokat. Érezhető, hogy egy barátságos, cserfes, kedves nyitott és sokoldalú személy vagy – gondolok itt a blogodra, a sebtében felsorakoztatott sorozat listára és magára a színesebbnél színesebb történetekre. Honnan ez a lendület a nyüzsgéshez?

Ó, ezek szerint akkor meglehetősen megtévesztő a profilom, mert minden vagyok, csak nyüzsgő sürgő-forgó nem – legalábbis általánosságban nem mondhatni, hogy jellemző lenne rám. Sajnos hajlamos vagyok a lustaságra, a nemtörődömségre, a vállvonogatásra és egyébre, és hát előfordul, hogy napokig áll egy-egy levél megválaszolása, mert még ahhoz is lusta vagyok, hogy belépjek az Arckönyvre… Viszont természetesen vannak napok, amikor belelendülök és akkor mindent megcsinálok, de rögtön és azonnal, ezek azonban ritkábbak. Az viszont tény, hogy sok mindenbe belekezdek (lásd: blogom), amit aztán a nagy lelkesedést követően el is felejtek rövid időn belül… DE! Próbálok változtatni, talán egyszer sikerülni fog. ;)

*nevet* Akármilyen kis lustaság vagy, továbbra is szilárdan kiállok a cserfesség a és a nyüzsgés mellett is.

Én pedig elfogadom, mert azt eddig is tudtam, hogy az írói énem teljesen más, mint a másik, „valódi” énem. A meglepő, hogy az írói énem sokkal inkább az, aki valóban vagyok… Vagy lenni akarok. Sajnos élőben nem merek kimondani dolgokat, esetleg nem úgy fejezem ki a véleményemet, sokkal szerényebben, visszafogottabban. Adódik olyan is, amikor el sem mondom, holott nem mindenki érdemli meg ezt a kegyet, néha ki kéne állnom magamért vagy az általam igaznak véltekért, de sajnos ezt csak írásban tudom oly módon kifejezni, hogy az hatásos legyen.

A Merengőről kykykeként ismerhetnek a legtöbben. Más oldalon is tevékenykedsz? Ha igen, van olyan írásod esetleg, amit csak az adott helyen találhatunk meg?

Igazán örömteli lenne, ha sokan ismernének, de azt hiszem, a nevem nem sok mindent mond az embereknek, még a Merengő berkein belül sem. No, de sebaj, mert akik lényegesek, azok ismernek. :) Egyébként pedig nincs más oldal, ahova feltöltök történeteket, a Merengő az én játszóterem, és elég tágnak bizonyul, nem érzek késztetést a bővítésre. :) Természetesen a gépemen porosodnak félig megírt regények, elvétett novellák, de azokat még én magam sem olvasom már el, nemhogy mások. :)

  Fanfictionök több fandomban, illetve saját történetek is gazdagítják a repertoárodat. Azt hogyan döntöd el, hogy egy ötleted fanfices berkekben kap helyet vagy egy általad kitalált szereplőn keresztül adod át?

Tetszik ez a kérdés, elgondolkodtatott. Igazából egyszerűen működöm. Elolvasok egy könyvet, és ha megtetszik belőle egy-egy karakter vagy párosítás, akkor fogom magam és alkotok velük valamit. Csak mert. Általánosságban a Harry Potter világában alkotok fictionöket, de előfordult még az Alkonyat-láz elején, hogy becsúszott egy-két TW novella, kisregény is. (Hozzáteszem, hogy amennyire irritálnak a főszereplők, úgy szeretem a Nessie-Jacob történeteket… Ki érti ezt?) Az pedig, hogy írok PD kategóriában, szerintem az írók nagy többségére jellemző. Hiszen az egy dolog, hogy egy, már kitalált szereplővel alkotunk valamit, esetleg meg is tudjuk tartani a hihetőséget (azért ez is nagy munka!), de az, hogy kreálunk egy teljes egészében saját szereplőt, aki nem mellesleg élethű is, na az az igazi írói feladat. :) És én erre törekszem. Talán pár év múlva ez is sikerülhet, ki tudja?

Ha a Harry Potter romantika kerül szóba, és azon belül is a rowlingi, canon párosokat preferáló szerzői, nekem te jutsz eszembe – főleg a Lily/James „imádatod” miatt. Sosem jutott eszedbe egy pillanat erejéig sem, hogy meg kellene próbálnod egy non-canon sztorival is előhozakodni?

Jaaaj, ez a kérdés olyan burkolt letolás, de pont a napokban kezdtem gondolkodni nem pont erről, de hasonló témáról, mégpedig, hogy miért lett – bátor leszek a jelzővel – divat a slash és a non-canon párosítások. Úgy értem, mostanában a többség ezeket preferálja, mindig azon megy a mizéria, hogy elegük van a „megszokott” sztorikból, holott jóformán nem is lehet olvasni az eredeti, Rowling által megálmodott párosokról, mert mindenki máshogyan képzel mindent. Főleg a slash-mánia őrjít meg amúgy. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy hetero lányokat miért vonz annyira, hogy arról olvassanak, hogyan jönnek össze a férfiak. Na, de ez már más tészta, visszakanyarodva a non-canonitáshoz: nem tudom elképzelni pl. Lilyt mással, noha megpedzegettem a dolgot, de végtére is számomra Jamesszel illik össze. Ugyanez igaz pl. Hermionéra és Ronra. Szeretem őket együtt, sokkal inkább összeillenek, mint Dracóval, noha egy ideje már nem annyira ágálok ellene, mint annak előtte. (Írói pályafutásom kezdetekor épp a Dramione volt a „menő”, akkor lépten-nyomon olyan sztorikba futottam.) Számomra Ginny és Harry szerelme is megállja a helyét. Sokan szidják a lányt, pedig igazán meg sem lehet ismerni, és pont emiatt rengeteg lehetőséget rejthet, amit én pl. egy next generációs sztoriban szívesen ki is használok. :)
Nem mellesleg, valakinek a canon tábort is erősítenie kell, nem igaz? ;)

Na igen, az épp tomboló slash-mániáról sokat lehet beszélgetni, de majd egy másik alkalommal. Való igaz, hogy a canonos történetek azért nem „szaporodnak” olyan mértékben, mint a non canonok, de ez azért is lehet, mert Rowling már leírta egyszer – nem is akárhogyan -, és akkor minek bonyolítani?  De nagyon örülök, hogy te ennyire szilárdan a canon mellett maradsz!

Nos, én teljesen nyitott vagyok a slash-mánia kitárgyalására, ugyanis tényleg nem igazán tudom megérteni az okokat, és felettébb értékelném, ha valaki leírná nekem – ugyanis meggyőzhető vagyok, de ahhoz kell egy meggyőző személy, meggyőző érvekkel. ;) Feladat feladva, Shancikám!
No, azért azt is tudni kell rólam, hogy az egy dolog, hogy rowlingi párosokkal dolgozom (általában), de nagy részben olyan szereplőkkel írok, akiket a könyvek alatt nem lehet megismerni. Pl. James&Lily (mint örök kedvenceim). Tény, hogy tudunk egy-két elvétett infót róluk, meg hogy nagyjából hogyan jöttek össze, de nincs részletesen leírva, mint teszem azt Harry és Ginny vagy Hermione és Ron. Ha az utóbbi két párosról szeretnék írni, általában már továbbviszem a szerelmüket, és nem bonyolítom, egyszerűen csak játszom velük. Mert amellett, hogy canon-preferáló vagyok, még ráadásként a történéseken sem nagyon változtatok, amiket Rowling megírt… Na, ez szerintem sok lesz így egyszerre az olvasóknak, mert szerintem nem sok hasonló író van rajtam kívül hasonló cipőben.

Twilight. Mekkora „szerelem” ez nálad? Úgy értem, időről időre írsz a szereplőkről, vagy pusztán az olvasás és filmes élmények hatására születtek/születnek a novellák, hosszabb ficek?

Még az első könyvet megjelenésekor megkaptam ajándékba, hogy olvassam el, és akkor talán még tetszett (18 éves, éretlen fejjel). Azt nem lehet mondani, hogy nem olvasmányos, igenis olvastatja magát, tehát a Harry Potter kötetek után tökéletes folytatásnak tűnt. Átrágtam magam mind a négy könyvön, de nem lettek kedvencek, ennek ellenére – ahogyan már fentebb is említettem – Jacob és Nessie megfogott. Nem tudom megmondani, miért. Talán arra tippelnék, hogy Erika (Merengőn barterika) Kamaszkorom utolsó nyara c. regénye annyira jól el lett találva, hogy beleszerettem a párosba. Semmiképpen sem a filmek után jön az inspiráció, hiszen a színészek háromnegyedét nem tartom jónak.

Mi inspirál? A magánéleted impulzusai, más emberi sorsok? Egy ficnél például a szereplők?

Hogy mi inspirál? Nagyjából az, ami körülöttem zajlik; az életem. Van, hogy a magánélet, a szerelmem, a családom, barátaim, de az is előfordul, hogy nézek egy filmet, aminek a hatására eszembe jutnak ötletek. Könnyen megihletődöm, ezzel nincs probléma, a baj az, hogy nem vagyok képes befejezni, amit elkezdek. Minden történetbe belevágok, és legkésőbb a felénél feladom. Általában. De most éppen dolgozom egy regényen, amit imádok, és azt hiszem, ez lesz a harmadik regényem, amit befejezek. :)

 Ne is mondd! A félbehagyott sztorik temetője az én számítógépemen is egy olyan részleg, ahová már nem nagyon fér be semmi… De azért még nem kell lemondani róluk! Ezzel az utolsó mondattal felcsigáztál.

Hihi *kuncog*, tudom, hogy te is hajlamos vagy félbehagyni sztorikat. Lehet, hogy egyszer össze kéne dolgoznunk nekünk kettőnknek, hátha sikerülne valamit befejeznünk. Ki tudja, akár még közös párosítást is találunk, mostanában nem vagyok a Dramione ellensége… *kacsint* Ó, örülök, ha felcsigáztalak, annyit elárulhatok, hogy teljes mértékben PD sztori lesz, ugyanakkor hajazni fog (minimális, elkerülhetetlen mértékben) Az Éhezők Viadalára (a trilógiáról lentebb bővebben írok).

Megírtad már azt a történet, amire azt mondod „igen, most már akár hátra is dőlhetek”? Van egyáltalán ilyen, vagy hasonló célod?

Több történetnél gondoltam ezt, azonban a rájuk kapott kritikák nem támasztották alá ez az érzést. Sajnos. Nem vagyok profi, és azt is tudom, hogy még a – számomra – legnagyszerűbb művek is kapnak negatív hangvételű véleményeket, mégis… Azért az, ha többségben van a negatív, mint a pozitív vagy semleges, arról árulkodik, hogy valamit nem jól csinálok. De hát ilyen az élet. A most íródó regényemnél azt érzem, hogy talán ez lesz az, aminek a végén elégedetten hátradőlhetek, és akkor nem fog érdekelni semmiféle kritika, hiszen tudom, hogy mit tettem bele a megírásába, az pedig nem kevés idő és energia. 

  Hogy állsz a véleményekkel? Itt arra gondolok, mennyire veszed a szívedre, amit írnak? Fontos a stílus – én pl. napokig képes vagyok rágódni egy adott véleményen, ha nem tudok vele dűlőre jutni. Te hogy vagy ezzel? Egyébként a mennyiség vagy a minőség a fontos?

Szomjazom a véleményekre, de mivelhogy én is érző lény vagyok, elsődlegesen a pozitív, szívélyes kritikákra, amit viszont nem olyan egyszerű beszerezni. :) Természetesen elfogadom a negatív véleményt is, hiszen még a Harry Potter kötetek sem tetszenek mindenkinek, nincs is ezzel probléma, azonban nem mindegy, ezt hogyan közlik. Minden, azaz minden történetben találunk egy apró pozitívumot. Nagyon-nagyon az aljának kell lennie ahhoz, hogy ne legyen benne, DE még akkor sem hordhatjuk le az írót a sárgaföldig. Számomra az őszinteség nem egyenlő azzal, hogy bunkó parasztok legyünk – pedig sajnos a kritikaírók hajlamosak az őszinteségre fogni, hogy miért úgy írták meg az adott véleményüket, ahogy.
Utolsó kérdésedre válaszolva úgy gondolom, minőségi kritikát nem lehet két szóval írni, ahhoz, hogy érződjön, te komolyan gondolod a leírt szavakat, mennyiség kell, tehát az egyik következik a másikból. Az, ha annyit írnak, hogy „Jó volt, tetszett.” nyilván jóleső, de közel sem elég ahhoz, hogy az ember valóban el is higgye, az illetőnek tényleg tetszett.
Például van egy mostani esetem, ami nagyon rosszul esett, mondhatni, a bőgés határán voltam. Egyetlen kritika érkezett a történetemre, és az is arról szól, milyen ratyi sztorit hoztam össze. Kezdődött azzal, hogy az olvasó nem ismerte a karaktereket, és rögtön az elején közölte, hogy nem igazán rajong a hetero párosításért… Azt hittem, lefordulok a székről, mikor megláttam. Gondolhatja mindenki, milyen érzés volt ezek után olvasni a véleményét. És pont emiatt kezd egy kicsit elegem lenni a slash-rajongásból, de ez más tészta (fentebb tárgyaltunk erről), nem ide tartozik – bár hozzáteszem, még mindig szívesen olvasnék nagy slasherektől interjút, hogy miért ez a nagy fanatizmus.

Te is bétázol. Mennyire vagy válogatós? Mindent elvállalsz, amivel felkeresnek, vagy azért vannak bizonyos határok?

Bétázás. Igen, pont most kezdek eljutni arra a pontra, hogy lehet, feladom a praktizálást… :) Nyilvánvalóan, amikor meghirdetem magam, tömegesen jelentkeznek. Ez köszönhető annak, hogy nagyon kevés író vállal bétázást – nem fér bele az idejébe, ha mégis, akkor ismerősnek/barátnak segít, nem pedig egy vadidegennek, aki néha hajmeresztő történetekkel áll elő. Ettől függetlenül élből sosem utasítok el senkit. Általában felajánlom, hogy küldjön egy fejezetet a regényéből (eddig még novellások nem igazán találtak be), én lebétázom, ezután pedig mindketten eldöntjük, akarunk-e egymással dolgozni. Volt már rá példa, hogy egy hat oldalas fejezetet egy egész nap javítottam, és ennek ellenére felajánlottam, hogy segítek neki a továbbiakban is, ha gondolja, és együtt megpróbáljuk „feljavítani” őt. Általában ezek a kísérleteim nem tartanak sokáig, mert az írópalánta feladja a harcot. Hiába próbálok kedves lenni, ha azt látom, hogy a negyedik/ötödik fejezet javítása után még mindig előjönnek az alapvető hibák, amiket előtte már vagy százszor korrigáltam, elfogy a türelmem, és lehet, hogy sarkosabban mondom meg a magamét, ami nyilván fájhat az írónak. Hozzáteszem, hogy ezen írok nem is igazán veszik komolyan az írást; ők szórakozni vágynak, csak úgy írnak bele a vakvilágba, mert az olyan jó, de egyáltalán nem érdekük a fejlődés… Tehát kérdem én, akkor miért is erőlködjek feleslegesen? :)
Ezen felül viszont mindent elvállalok, tehát jöhet bármi. A slash sztorikkal kicsit hadilábon állok, de volt már rá példa, hogy egy erősen 18+-os regényt javítottam végig, ergo tényleg mindent bevesz a gyomrom, sztori-szempontból nem válogatok.
Jelenleg két bétázottam van, mindkettő profi író, azonban sajnos a történeteik nem fognak meg igazán, eléggé nehezen haladok a javításukkal, tehát fontolgatom, hogyha végzek e két regénnyel, akkor egy időre befagyasztom a béta-melót.

Jöjjenek a kedvencek! Könyv, író, fic író… Mesélj!

:) Jaj, hát az egyik kedvenc témám a kedvencek. ^^
Kedvenc könyvem vitathatatlanul a Harry Potter sorozat és Az Éhezők Viadala trilógia. Amíg az utóbbi nem volt színen, a HP volt a dobogós, azóta viszont, mióta megjelent, teljes mértékig döntetlen az állás, nem tudnék választani. A jó, hogy nem is kell, ugyanis a két sorozat teljesen más történetet mesél el, nem kell összehasonlítani őket, és imádhatom mindkettőt. Noha meglehetősen idegesít néha az ÉV feletti imádat, ami egyszer csak – konkrétan az első film megjelenése után, de még a második megjelenése előtt – kirobbant, és azóta mindenki szereti, Jeniffer Lawrence pedig közimádat tárgya lett. Félreértés ne essék, én is kedvelem a csajt, a bajom inkább az, hogy amíg nem készült el a film, a jónép nem is ismerte a sztorit, azóta pedig akkora fanatizmusnak örvend, hogy… Eh! Egyszerűen csak mérhetetlenül zavar a dolog, megmagyarázni nem tudom.
Kedvenc íróm igazából nincs. Nem író alapján olvasok, hanem történet/tartalom alapján, így tényleg nem jelenthetem ki, hogy lenne kedvenc íróm. (Hiszen a HP-t szeretem, azonban Rowling másik könyvét nem olvastam, és hogy őszinte legyek, nem is akarom, mert nem érdekel.)
Nem úgy merengős író! A favorit egyértelműen LanaSwan/Anita Gayn és barterika. Aki ismeri őket, nem kell részleteznem, miért, egyszerűen csak rajongok az írásaikért, legyen az bármi! (Aki nem ismeri őket, az először is szégyellje el magát, utána pedig azonnal pótolja a lemaradását.) Lana mindamellett régóta barátnőm is, ám a félreértések elkerülése végett, az írásain keresztül ismertem meg, és kerestem fel, tehát elfogult semmiképpen sem vagyok vele szemben. Ezen felül természetesen vannak még kedvenceim, noha ők nem feltétlenül olyan témában alkotnak, amiket szeretek… Pl. Dramione. Shanci, gondolom, magadra ismertél, ahogyan remélem, Csibi is. :) Clarey meg pl. a humorával tud lenyűgözni – úgy meg tud nevettetni! –, de Pansy Parkinson és Blaise sem a kedvencem. (Egyébként Clarey a tökéletes példa arra, hogy azért van értelme a bétázásnak, hiszen vele azon keresztül ismerkedtem meg és lettünk meglehetősen jó viszonyba.) Természetesen nem hagyhatom ki a felsorolásból MayaSilvert sem, aki sajnos nagyon eltűnt a Merengőről, ugyanakkor a megjelent könyve az egyik nagy kedvencem. Mindenkinek ajánlom az Őszike c. művét. :)

  Ki az a személy, akire felnézel?

Hőn áhított célom, hogy úgy tudjak írni, mint Lana/Anita, ő az elsődleges példaképem. Ez köszönhető annak, hogy barátnők vagyunk, tehát egy hihető és ízig-vérig élő személy, ismerem őt, nagyon szeretem is, ám ez mégsem akadály, a mai napig képes meglepni és lenyűgözni az írásaival. Bármi, amibe belefog, számomra alap, hogy kedvenc lesz. Van humora, élethű karaktereket és történetet kreál, HA esetleg mégsem a valóságban játszódik, képes elhitetni, hogy amit megírt, az bármikor megtörténhet (új könyvére célzok, a Démoni titkok c. remekműre), tehát számomra ő az, akire felnézhetek, és ha egyszer eljutok oda, ahol ő van, tökéletesen elégedett leszek. :)

Az írás neked inkább önkifejezés, lételem vagy levegővétel? Helyzettől függ?

Lételem. Teljes mértékig függ tőle a létem. Nem tudnék úgy élni, hogy nem írhatok. Talán szétrobbannék a sok gondolattól, amit ki kéne adnom magamból. Levegővételnek nem mondanám, azt túlzásnak érezném, hiszen nem írok minden áldott nap (holott nem bánnám, de sajnos néha az időm nem engedi), de ez nem tántoríthat el attól, hogy ihletet gyűjtsek, hogy ötleteket gyártsak, hogy mint egy hülye, ha nézek egy filmet és megtetszik egy adott szereplő neve, akkor felírjam, hogy esetlegesen majd felhasználhassam egy-egy történetemben…
Szükségem van az írásra, ezzel együtt vagyok én én, és örök életemre hálás lehetek mindezen felfedezésekért Rowling úrnőnek, aki a HP megírásával tett róla, hogy „író” lehessek… És hogy itt adhassak interjút, hogy ismerhesselek téged és a fent felsorolt, szívemhez közelálló személyeket, hogy… Hogy legyek valaki. :)

Az biztos, hogy Rowling nélkül most nem lennénk itt.

Jöjjenek az olvasói kérdések:

Milyen a bögréd? A letisztult színeket szereted, vagy a figurásabb, vidámabb darabokat?

Csak a munkahelyi bögrémről tudok mesélni, ugyanis otthon nincsen olyanom, otthon nem kávézom, teázni sem igazán, esetleg egy-egy megfázás alkalmával, akkor pedig a polcról leveszek egyet és abból iszok. Viszont, ha dolgozóban vagyok, minden reggel iszom egy bögre tejeskávét, mégpedig az én személyre szóló bögércskémből, amit anyukám készített nekem. Sima ikeás, sötétlila színű, de anya kidekorálta apró virágokkal, és ráírta néhány helyre, hogy KyKy, tehát név szerint is saját. *reklám* Anya egyébként nagyon jó dolgokat gyárt, bármit kitalálunk, ő megvalósítja, tehát ha esetleg nincs ajándékötlete valakinek, keressen meg engem. Személyre szóló borok, pezsgők feldíszítése, bögre, tányér, tálak, vázák, asztali lámpák (búra) egyedi díszítése, akár fényképekkel, bármivel. Mostanában gravírozni is tud, ezt is lehet bármire (múltkor tálcákra gravírozta a BKV/BKK jelét, most karácsonykor pedig egy hópelyhet gravírozott egy borra), de ékszeres ládikókat is díszít, képkereteket is, ékszereket gyárt, jóformán mindent megcsinál, amit kitalál a delikvens. :D És mindezeket kedvező áron. Akit esetleg érdekel valami, felveheti velem a kapcsolatot (mincsur@gmail.com), bármilyen megrendelésnek örülünk. ^^  *reklám vége*

Kutya vagy macska? Esetleg más állatka? Miért?

Régen macskamániás voltam, de már jó pár éve kutyapárti lettem, de azon belül is leginkább a kis szerelmemet, Bubut részesítem előnyben. :) Egyébként imádom az állatokat, szeretem, ha van a környezetemben élőknek, és hát nálunk sincs olyan, hogy ne lenne kutyánk. Konkrétan most van két kutyus, egy macsesz és egy nyuszi, aki már a tizenharmadik életévét tapossa, tehát gondolhatja mindenki, milyen aranyélete van annak is. :)

Melyik az a páros (leginkább Harry Potter fandomban, de ha van más kedvencetek, akkor akár arról is nyilatkozhattok), amiről soha nem olvasnál vagy írnál?

Nem szeretem az extrém párosokat, mert sokszor már olyan extrémek, hogy úgymond már hihetetlenek. Példának okáért, amikor Voldemortot össze akarják hozni teszem azt Pansyvel, vagy bárki mással, számomra már sok, abszurd és nem állja meg a helyét a HP világban. Nem is igazán olvasnám el – kivéve, ha profi író kezei közül kerül ki, mert akkor lehet, tennék egy próbát. De mivel – ahogy fentebb erről már volt szó – canonista vagyok, így nem igazán tudok érdemben bővebben hozzászólni. Nyitott vagyok, de van egy határ, mindazonáltal a tartalomtól és írótól függ, elolvasom-e.

Volt olyan fanfiction vagy saját mű, ami annyira elgondolkodtatott, hogy a hatására változtál, vagy átértékeltél dolgokat az életedben? Másképp állsz mondjuk emberekhez vagy kapcsolatokhoz? Ha volt ilyen, melyik írás az?

Nem. Sem saját, sem fanfiction nem változtatott ilyen radikálisan az életemen. Jobban végiggondolva még rendes könyv sem. Talán az ÉV az a könyvsorozat, ami elgondolkodtat és durván a hatása alá kerülök akárhányszor olvasom, DE emiatt nem változtattam az életemen semmit.
Igazából most elgondolkodtam, és rájöttem, hogy a kérdés nagyon-nagyon összetett, és nem lehet ezt egyszerűen megválaszolni.
Nem egy könyv hatására fogok – kivéve, ha úgy hozza a sors, hogy valami spirituális marhaságot veszek a kezembe, ami netán levesz a lábamról – megváltozni vagy változtatni dolgokat az életemben, viszont pl. pont az ÉV olvasása után átértékeltem az életemet, és azt, hogy mit és hogyan csinálok, teszek, mondok… stb. Az pedig, hogy másképp állok emberekhez vagy kapcsolatokhoz… – nem. Már miért tenném? Nem akarok egy kitalált – ha esetleg valós, akkor meg pláne – karakter/szereplő viselkedése után menni, és úgy gondolkodni, ahogyan ő teszi. Ő ő, én én vagyok, és akárcsak a való életben, ritka az olyan, hogy egy ember véleményére annyira adok, annyira megfogadom vagy elhiszem, hogy emiatt megváltozom.
Sőt. A változás rettentő nehéz folyamat, nem tudom, milyen könyvnek kéne lennie ahhoz, hogy egy ember ténylegesen megváltozzon a hatására.
Szerintem különben az emberek nem képesek változni, változtatni, ahhoz nem elég egy könyv, ahhoz valami grandiózus, kéretlen, legtöbbször sajnos szörnyű eseménynek kell bekövetkezni az egyén életében, mert változni csak úgy, a hecc kedvéért vagy elhatározásból nem lehet. Képtelenség. Továbbmegyek, véleményem szerint az igazi változás nem is tudatos, tehát, ahogyan írtam, kell egy pont, egy olyan történés, ami miatt az ember megváltozik, mindezt úgy, hogy ő maga észre sem veszi. Nem tudom ennél jobban kifejteni a most összerakott elméletemet, mert tényleg elég hirtelen jött, és pszichológus vagy valami pszichodoki sem vagyok, hogy az elmét tüzetesen ismerjem, tehát az is lehet, hogy irdatlan nagy maszlag, amit most levezettem, mindenesetre így gondolom – de lehet velem vitázni, kíváncsi vagyok az esetleges ellenvéleményekre. :)

Jaj, ez nem vitaindító kérdésnek indult, és nem is gondoltunk ilyen komolyságokig hatolni! :D Mindössze apróbb változásokra értettük,  pl. egy párost, amit nem szimpatizáltál valamiért, esetleg időközben megszerettél... Vagy egy ételt megkóstoltál, mert olvastál róla valahol. Semmi nagyobb horderejű dologra, hanem ilyesmikre... De persze mindenki máshogy érez :)

Van kedvenc helyed? Ország, város, helyiség, bármi?
Nem tudom, hogy kedvenc lesz-e vagy sem, de nagy álmom egyszer eljutni Párizsba, Franciaországba. Oké, legeslegnagyobb álom – lehet, hogy belehalnék az orbitális méretű orgazmusba, amit előidézne, ha bekövetkezne –, ha megnézhetném a francia színházban, első sorból a Rómeó és Júlia musicalt az eredeti szereposztással. *kész, már a gondolattól is elalélt, pár perc felfrissülési időt kér*. Egyébiránt nagyon szeretnék eljutni London utcáira. :) És hogy egy megvalósíthatatlan álmot is mondjak: A ROXFORTBAN AKAROK LENNI! :D
Melyik HP könyv áll hozzád legközelebb? Miért?

Hát ilyen kérdést! *nevetgélve rázza a fejét* Természetesen az összest imádom egytől-hétig, de talán egy picikével közelebb áll hozzám a hetedik rész. Megmagyarázni nem tudom, talán azért, mert minden szál elvarródik, minden megoldódik, happiness and sunshine… Meg talán a második részt kedvelem még nagyon, mert Gilderoy fergeteges figura, irtó jókat szórakozom rajta. :)

Végezetül szeretném még egyszer megköszönni ezt a nagyszerű interjúlehetőséget. Egy élmény volt, megtiszteltetek, hogy megkerestetek. Köszönöm a lehetőséget! :)
Üdv és puszi minden olvasónak!

K

Mi köszönjük, hogy elvállaltad!

shanon widow


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése