2015. június 9., kedd

SilverHeart interjú



Nos, Kedves Olvasó, amit kínálhatok: sok mosoly és nevetés, érdekes eszmecsere a szinkronszínészetről, Benedict Cumberbatch méltatása britimádattal egybekötve, egy exkluzív út Skóciába, Marvel – bolondulásig, és a végén még azt is kihúztuk belőle, mit mondana J.K. Rowlingnak. Hogy ki? Hát SilverHeart! 



Hogyan mutatnád be magad?
SilverHeart lennék, korábban FuraMark néven űztem az ipart, aki valamilyen szinten szereti a humoros írásokat, tuti megtalálta már a Másnaposok Harry Potter módra sztorimat. *nevet* Mindenem az olvasás, falom a könyveket és igazából az élet minden apró sarka tartogat nekem ihletet, amiből tudok építkezni. Most pont inaktív voltam egy kis ideig a vizsgák miatt, de most már újra belevetem magam a közepébe. Imádom a zenét, mindenfajta stílus meg tud fogni a jazz-től kezdve a hip-hop-on át, egészen mondjuk a dubstepig.
>> Nem igazán tudok nyugodtan ülni a fenekemen, nekem mindig mennem kell valahova, minél többet akarok látni a világból. Azt hiszem, egy kirándulócsoport veszett el bennem. *nevet*

Elárulod, mi volt a névváltoztatás apropója?
Öööh... hát volt egy nagyobb szünet, ami azt hiszem, 2014 tavaszától kezdődött, és úgy októberig kitartott. Aztán azt gondoltam, itt az ideje visszatérni, de nem igazán éreztem azt, hogy ugyanazzal a névvel megint. FuraMark egy előszoba volt, vele mértem fel a Merit, az írást... aztán a gondolataim és maga a stílusom teljesen más irányt vett. Aznap született meg SilverHeart. *mosolyog*

Az íráson kívül van még hobbid?
Kinek nincs? *nevet* De most viccet félretéve, nem hiszem, hogy akadna olyan ember, akinek csak egyfajta hobbija van. Szeretek olvasni, moziba járni, ha adnak jó filmet, zenét hallgatni, amatőr szinkronszínész is vagyok. Szeretek utazni erre-arra, nem csak hazánkon belül. Most pont egy olyan korszakomat élem, hogy valahogy mindig összejön a nyári meló külföldön. Tavalyelőtt Erdélyben voltam egy árvaházban gyerekekre vigyázni, tavaly Angliában és Skóciában dolgoztam egy magyar csapattal, idén meg ismét Anglia. Nem tudok megülni nyugodtan a fenekemen, az biztos. *nevet*

Az amatőr szinkronszínészet mit takar? *kivàncsi*
Ez inkább a Doctor Who c. sorozathoz köthető. És akkor egy kis reklám. *kortyol az italból* Van egy amatőr szinkronosokból álló társulat, sokan vagyunk. Doctor Who epizódokat szinkronizálunk. Illetve pár napja létrehoztuk a Marvel-részleget, én kaptam Hawkeye-t. Imádom azt a karaktert. *mosolyog.*

Voltak amúgy valaha is szinkronszínészi ambícióid? Jártál-e szavalóversenyekre, színjátszó szakkörre?
Kiskoromban színész akartam lenni. A mai napig lenyűgöz a színházi világ és maga a színészet. A fősulin tagja is vagyok a színjátszó csoportnak, nem vagyunk sokan, de családias a légkör, szoktunk azért díjakat is nyerni. A legutóbbi versenyen én lettem a legjobb férfi mellékszereplő. *mosolyog*  

Mikor szeretted meg a Harry Pottert?
Na, akkor kis utazás a múltba. *mosolyog* Magam sem tudom az idejét már. De komolyan. Ugyebár 1999-ben jelent meg a Bölcsek Köve és én is kb. akkortájt olvastam. Viszont szilárdan bennem van az emlék, ahogy a helyi moziban az általános iskolás osztályommal megnéztük a filmváltozatot, ami ugye 2001-ben jött ki. Tehát én már 5-6 évesen tuti tisztában voltam vele, mi is ez a könyv és milyen világot teremtett Rowling anyánk. Talán azt mondanom sem kell, hogy azonnal berántott. A könyvek szerves részét képezik a mai életemnek is, hiszen anno ugye mindig várni kellett az újakra 1-2 évet és mondhatjuk, hogy én ezeken nőttem fel. *mosolyog*


Ha kviddicseznél, milyen poszton játszanál szerinted?
Megfogtál. Azt hiszem, hajtó. Már csak abból is, hogy anno gimiben, ha focizni kellett, mindig csatár voltam és gólt szerezni mindig nagy öröm volt. Élvezném a kvaffot passzolgatni és időnként átverni az ellenfél őrzőjét, nekem való poszt lenne. *mosolyog*

Kivel töltenél el szívesen egy napot bárhol a világon?
Mármint az igazi életből vagy mondjuk egy adott fandomból? Igazából mindkettőre van válaszom. Most inkább félreteszem minden rossz gondolatomat, ezért nem hölgyeket választok. Úgyis tudnák a kedves olvasók, mire gondoltam. *kacag* Én eléggé brit-mániás vagyok, szóval azt hiszem, az igazi életből Benedict Cumberbatch lenne a választásom. Aki nem ismerni, tessék pótolni, tagadhatatlanul korunk egyik legtehetségesebb színésze, ráadásul kedves a rajongókkal is és közvetlen. Habár Tom Hiddleston is az. Ilyenek ezek a britek. *mosolyog*
Ha egy adott fandomból kell választani, akkor Gandalf. Imádnám, ahogy leülnék egy padra, körülvenne minket a napsütés, előkerülne egy pipa és csak meséltetném a kalandjairól. Van valami megfoghatatlan abban a karakterben, amiért elsőre beleszerettem. *mosolyog*

Ha szerinted Gandalffal jól kijönnétek, akkor Dumbledore-ra is érvényes a kijelentés?
Nem. Dumbledore szeretett játszani az emberekkel, szegény Perselus is csak báb volt, akit rángatott. Sőt, ő maga ismerte be, hogy vágyott az Ereklyékre... nem azt mondom, hogy gonosz volt, de nem követendő példa. Harryt mentorálta ugyan, ami piros pont, de mikor elmondta, hogy a Feltámadás Kövét akarta használni... Albus, nem szabad. *rázza a fejét* Mondjuk ez nem pont témába vág, de ki ad ennyi keresztnevet a gyerekének? *nevet*

Igen, tudom, elfogultak vagyunk a HP-vel kapcsolatban, talán lehet ennek valamennyi köze a Potterheadségnek *nevet* Te mennyire vagy elfogult? Elismered, hogy lehetnek hibái, vagy a sorozat szent és sérthetetlen?
Ugyan, kérlek, drága jó Rowling anyánk nem valami diktátor, persze, hogy van néhány hiba itt-ott. *nevet* Voldemortnak nem kellett volna meghalnia és a Dramione lehetett volna canon. Bár, lehet, hogy csak a bennem lakó Dramioneshipper és Halálfaló beszél belőlem. *röhög* Pitont viszont sajnáltam, de ő remek karakter volt. Hat és fél könyvön át utáltad, mikor kiderül, mennyire jó ember volt... ő az egyik legjobban kidolgozott szereplő. Persze hogy bőgtem a halálánál, mint egy tinilány.

A többi halál is így megérintett? (Sirius, Dobby, Fred, Lupinék)
Főleg Siriusé. Hiszen ő volt Harry utolsó mentsvára. A HP filmekben az ő halálán sírtam legelőször. Olvasva igazából olyan mélyen egyik halál sem érintett meg, de mikor jött a vizuális kép hozzá, a szívem összetört.

Inkább olyan ember vagy aki a józan eszére hallgat, vagy a szívére?
Már megtanultam a józan eszemmel, mivel sajnos az előző kapcsolatom után igencsak sokáig tartott összerakni megint a darabokat. *szomorú mosoly*

Dramionet mindig shippelted, vagy valamilyen fanfic hatására 'szerettèl' beléjük? *nevet*
Nem mondom, hogy mindig shippeltem, de az tuti, hogy mikor olvastam a Halál Ereklyéi epilógusát, fogtam a fejem, hogy tényleg, Rowling? Ron és Hermione? Nem bántom Ront, számomra ő az igaz barátság megtestesítője, de nem illik Hermionéhoz. Mellé egy olyan férfi kell, aki képes javulni és tud szeretni is. Draco Malfoy. *mosolyog*

Van, ami meghaladta vagy elérte volna a HP iránti rajongásodat?
Más fandom? *zakatolnak a fogaskerekek* Talán a Marvel-filmek és a Supernatural. Marvelnél meg főleg Amerika Kapitány és Vasember. Mikor kölyök voltam, a Kapitány rajzfilmsorozatot adta a Cartoon Network, és én már akkor kijelentettem, hogy ő a kedvencem. Képzelheted, mennyire izgultam, mikor az első film is kijött... tátott szájjal lestem a vásznon. *mosolyog* Tony Stark meg... Tony Stark. Nem kell többet mondanom. *nevet*
A Supernatural meg pofás széria és ugye már 10 évad van. Dean Winchesterrel nagyon tudok azonosulni, én is idősebb bratyó vagyok. *mosoly* Oh és Destiel! *nevet*  

Ha már belekezdtünk a 'Mi lenne, ha JKR világában élnénk?' kérdésbe, akkor íme még egy: Melyik házba tartoznál? Ötödévben kapnál-e prefektusi jelvényt? *mosolyog*
A Hollóhátat mondanám. Oké, Halálfaló-rajongó voltam mindig is, de ha valóban megtörténne... nem vagyok én olyan gonosz. *nevet* Utálom a rasszizmust, szóval ezért sem lehet a Mardekár. Pedig a zöld a kedvenc színem. *nevet* És igen, valószínűleg mindent megtennék egy prefektusi jelvényért, jó dolog védeni az újoncokat és betartatni a szabályokat. *mosolyog*

Vannak írói bogaraid?
Nem igazán tudom, mi az az írói bogár. *nevet* Ihletadó vagy csak segítség az íráshoz? Kabala? Kabalám nincs, bár van egy bevett szokásom írás közben. Meséltem, mennyire hat rám a zene, egyes élethelyzetekben meg főleg. Ha bennem van egy alapkoncepció és leülök pötyögni, valami mindig szól a háttérben. Teljesen átszellemülök olyankor, függetlenül attól, mi szól. *mosoly*

Mi inspirál legjobban az írásban?
Ahogy fentebb kifejtettem, elsősorban a zene. Plusz azért persze a megélt dolgokból is merítek, vagy van olyan, mikor megakadok, vagy el sem kezdem a sztorit, de tudom, melyik fandomban játszódik, akkor megnézem újra az adott filmet/epizódot sorozatoknál és figyelem a karaktereket, hogy elkerüljem az OOC-t. *mosolyog*

Melyik az az írásod, amire úgy igazán büszke vagy? Tudom, tudom, mi írók úgy szeretjük őket, mint a saját gyerekeinket és ilyen és ehhez hasonló klisék, de biztos van olyan, amire azt mondod: hmm... ez... *nevet* 
Mindenképp kiemelném a Másnaposok Harry Potter módra c. ficemet. Bár ugye azt még FuraMark néven írtam. Rengetegen olvasták, pozitív kritikákat kapott és én is élveztem írni, márpedig szerintem nagyon fontos, hogy az író élvezze a saját sztoriját, másképpen sok értelme nincs. SilverHeart-ként még sokfejezetes fic egyelőre nincs, bár tele vagyok tervvel. *mosoly*
Egy elvetemült pillanatban született kérdés: repüljünk vissza az időben a középiskolai magyarórákhoz! *sóhaj, szép emlékek* Neked mi lenne az ars poeticád, avagy költői/írói hitvallásod, programadó műved? *nevet*
Vicces lehet ezt hallani, de például én utáltam verseket bemagolni, költők életrajzát tanulni, én nagyon nem szerettem. *nevet* De megtanultam és jó jegyeket is szereztem, csak tanulni nem szerettem az emberekről. Adyt régebben nagyon utáltam, de felnőtt fejjel egyébként annyira átjönnek a versei. Konkrét kedvencem nincs tőle, jöhet az összes. Viszont Homérosz művei elsőrangúak a mai napig. Aki nem olvasta még az Íliászt vagy az Odüsszeiát az gyorsan pótolja, nem tudja, miből marad ki. Plusz ne felejtsük ki az Madách remekművét, Az ember tragédiáját. Imádom. Minden évben elolvasom, ugyanúgy, ahogy Homérosz műveit. Nem is tudom, akad-e még olyan mű, ami akár több százéves, de még mindig bejön. *gondolkodik* Petőfi Sándor persze alap, részben miatta is kezdtem el verseket írni. Dante mesterműve, az Isteni színjáték sem maradhat ki, nagyon tetszik, ahogy ábrázolja a Poklot. Igazából napestig törhetném a fejem ilyeneket, most elég ez a pár, azt hiszem. *mosolyog*

Olvasol jelenleg valamit? Gondolok itt fanficekre vagy igazi, "papír" könyvre.
Stephen King nagyon nagy kedvencem, most az Az-t forgatom tőle, utána már be van készítve a Gyűrű Szövetsége. Továbbá mostanában angol nyelvű Destieleket olvasok, illetve van egy kedves ismerősöm, aki ír egy blogot a saját történetével. Kicsit pszicho és American Horror Story ízű, de nagyon tetszik. *mosolyog*

Van olyan hely, ahová nagyon szeretnél eljutni, de eddig még nem sikerült? Miért pont az?
Új-Zéland. Hogy miért? Nézzétek meg a Gyűrűk Ura és a Hobbit trilógiát. Csak nézzétek meg. *kuncog*
Szóval akkor mi a helyzet a Gyűrűk Urával? Ez a rajongás mikor és hogyan kezdődött?
Megmondom őszintén, ezt én sem tudom megmondani. *gondolkodik* Arra emlékszem, hogy fiatalon ülök a moziban, nem emlékszem, melyik film is volt az, de ment a Két Torony előzetese. Előbb láttam a filmeket, mint olvastam volna a könyveket, és egyből megfogott a látvány. Új-Zélandra fogok költözni, esküszöm. *nevet* Oh, és a filmzene... mennyei. Tíz év után is libabőrt kapok tőle. A törpök meg nagyon a kedvenceim. *mosolyog* De egész Középfölde nagyon ki van találva. Köszönjük, Tolkien. *az ég felé mutat* Talán a Gyűrűk Ura-trilógia volt az első fantasy, ami nagyon a szívemhez nőtt.

Amíg nem láttam a Sherlockot, nem értettem, hogy lehet érte mindenki annyira oda. De tényleg fergeteges a sorozat, Benedict Cumberbatch és még folytathatnám... Benedictet pedig nemsokára új filmben láthatjuk (A kódjátszma), ahol szintén egy nagy elmét alakít, vitathatatlanul fergetegesen - ez már a trailerből is kitűnik, de nem gondolod, hogy ő is egy karakterszínész lenne, ahogy Emma Watsonról mondják?
Karakterszínész... nem szeretem ezt a szót. *gyengén megrázza a fejét* Persze, vannak olyanok, akikre valószínűleg úgy fogunk emlékezni, mint Harry Potter vagy Castiel... de tök más élmény valakit új szerepben látni. Benedict összes filmje meg együttvéve több játékidő, mint a Sherlock összes része, az tuti. *nevet* Ugyebár Martin Freeman és ő is benne volt a Hobbit-trilógiában, de egy percre sem John Watsont vagy Sherlock Holmes-t láttam, hanem Zsákos Bilbót és Smaugot. *mosolyog* Ben új filmjének előzetese meg tényleg hasít, tuti beülök rá. *hátradől a székben*

Sherlockon kívül nézel-e rendszeresen más sorozatot?
Annyi van, mint a fene. *nevet* De egyszerre csak kettőt-hármat nézek, míg a többinek jönnek az új részei. De például az American Horror Story most egy darabig tuti jegelve lesz, tekintve, hogy nemrég volt a negyedik évad évadzáró epizódja. *mosolyog*

Miért a brit mánia? Mikor kezdődött?
Nagyon jók a kérdések, mondtam már? *mosolyog* Tinikorom óta az álmom volt London, és pár éve egy hetet tölthettem ott. Fantasztikus volt. De igazán tavaly nyáron hagyott bennem nagyobb nyomot az Egyesült Királyság, főleg Skócia. Írország és Wales sajnos kimaradt, de rajta van a bakancslistán mindkettő. De Skóciánál szebb helyen még nem voltam. *mosolyog*

Egy cseppet megszállott vagyok Skóciával kapcsolatban úgy 3-4 éve (khm...Outlander *nevet*) Tényleg olyan gyönyörű, mint a képeken és a filmekben?
Elállt a lélegzetem. Említettem, hogy brit-párti vagyok, pár éve Londonba is kijutottam. Tavaly nyárig azt hittem, Anglia a csúcs. Aztán jött Skócia a tavaival, dombjaival, rétjeivel. *álmodozik* Oda egyszer vissza kell még mennem. *mosolyog*

Fentebb beszélgettünk a Marvelről…Van olyan Marvel adaptáció, amit nem szeretsz? *vigyorog*
A Hulk-filmek. Nagyon el lettek cseszve, se Edward Norton, sem Eric Bana nem nyerte el a tetszésemet. Bár Mark Ruffalo most király Bruce Bannerként, hátha lesz vele egy Hulk szólófilm. *mosolyog*

És milyennek tartottad az Amerika kapitányt, mikor először láttad? Felülmúlta várakozásaidat vagy csalódtál benne?
Nyilván a rajzfilm után teljesen más volt. Időközben felnőttem, máshogy tekintettem a rajzfilmekre és tökre megörültem, hogy élőszereplős lesz az Amerika Kapitány. Premier időpontban néztem a helyi moziban, és elállt a lélegzetem. Pont ilyennek képzeltem, Chris Evans fantasztikus választás volt Steve Rogers szerepére. *mosolyog*  

Te nem találtad furcsának, hogy Chris Evans egyszer a Fantastic Fourban alakítja Fáklyát, aztán megkapja Amerika kapitány szerepét is?
Oh, dehogynem. *nevet* Ráadásul van egy olyan képregény is, hogy Fáklya vs. Amerika Kapitány. Ha ezt meg akarják egyszer filmesíteni, tuti fejtörés lesz. *nevet tovább* Bár láthattunk már olyan produkciót, ahol egy embernek két szerepe is volt, például idén is lesz egy film, ami a gengszterkorszakba visz minket vissza és egy gengszter ikerpár lesz a középpontban. Nem ikreket castingoltak, mert miért is, helyette Tom Hardy játszik kettős szerepet. *mosolyog*

Nézed/ Fogod nézni az Agent Cartert, amit nemrég kezdtek vetíteni?
Persze, nagyon tetszik a korszak is és tök jó hogy kapunk olyan sztorikat, amik szerves részei a Marvel filmes univerzumának, mégse tűnnek fel a Bosszúállók, legfeljebb csak cameo erejéig. Ilyen az Agent Carter vagy az Agents of S.H.I.E.L.D. *mosoly*

Miért is bírod Hawkeyet? Nekem csak a the Avengersből ismerős, ott pedig nem tudunk meg róla sok mindent...néhány plusz infót a szakértőtől! *nevet*
Ő hozza az igazi partyt, nem Stark. *nevet* Szeretem azt a karaktert. Csöndes, de mindig elvégzi a munkát. Kicsit háttérben van, de ha előjön, az nagyot szól. *kuncog* Emlékeztek még arra a jelenetre a Bosszúállókból, mikor úgy lőtt le egy idegent, hogy oda se nézett? Lazaság a köbön. Csak tudnánk már meg, mi történt Budapesten. *kacag*

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Harry Potter, a Másnaposok, Marvel képregények világa, s még sorolhatnám, mind-mind nagy hatással voltak Rád. De szerinted melyik volt a legjelentősebb?
Uuuh, ismét csak egy olyan kérdés, amire nem tudok egyértelmű választ adni. *kortyol az italból és a fejét vakarja* Talán az összes eddigi fandom, illetve nagyrészt az összes eddigi fandom, amit találtam magamnak és a részese lettem, valamilyen szinten hatott rám. Kétségtelen, hogy így van a Harry Potter-univerzummal, hiszen abban nőttem fel. De például az Odaát megtanított arra, hogy a család erős dolog vagy az Éhezők Viadala arra, milyen is a mi társadalmunk. A Marvel, a DC, a Sherlock vagy a Doctor Who inkább amolyan kikapcsolódás nekem, sokan mondják, hogy a szuperhős képregényekből kijön az az üzenet, hogy bárki lehet hős. Én nem érzem úgy, hogy ez így lenne, mert nem járkálnak radioaktív pókok vagy istenek közöttünk. *nevet* De kétségtelen, hogy megérdemelten sikeres mind a Marvel, mind a DC. Oh, és azt még hozzátenném, hogy Tony Stark, valamint Oliver Queen megtanított arra, hogy a legkirályabb szupererő a pénz. *nevet*
Fejezd be!
Álmomban megint a Roxfort folyosóit jártam...
Körülöttem sötétség, villódzó fények. Eljött az időm. Felveszem a maszkom, a balomon lévő Sötét Jegyre pillantok, nagy levegőt veszek és indulok a csatába a Halálfalók oldalán.

És az Olvasói kérdések :)
- Ha valami nagyon extrém dolgot csinálhatnál, mi lenne az?
Bungee jumping. Soha nem próbáltam még.

- Ha találkoznál Rowlinggal, és egyetlen mondatot mondhatnál neki, mi lenne az?
Make Dramione a canonship!

- Albus Dumbledore vagy Perselus Piton?
Piton, gondolkodás nélkül. Albus mester volt, de mindenkit dróton rángatott. Sajna, Perselus is ilyen volt. 
 
- Kedvenc magyar író?
Hát, mivel nem volt kikötve, hogy milyen témában, így Závada Pétert mondanám. Slampoetry témában mozog, jelentek meg verseskötetei, mindenkinek ajánlom, ha igazi, eredeti és nagy hatású kortárs költészetre vágyik. *mosoly*

- Mi volt a legutóbbi színházas élménye?
Nem olyan rég a Nyomorultak az ELTE-n. Tudni kell rólam, hogy imádom azt a művet és megint szerelembe estem vele. *mosolyog*

SilverHeart utószava:
Üdvözlet és tisztelet: András, Franci, Vica, Balázs, Ákos, Kyra, Heloise, Anna, az egész Lumos, aluGy, Liz, Lejla, botkrisz, AngelBridget, a G12, Vadász Ákos, Emy, Rita & Peti, Szivák Zsolt, Ivan & The Parazol, Mr.Siid, Rico, Hibrid, Fran Palermo, Paddy and theRats, Road, a magyar Sherlockianek és Whovianek, The Scarlet, Isti, egész Gyöngyös, Matthew (örökre a szívemben maradsz, haver), RA, MikeeMykanic, TheShowCrew, Killakikitt, Eckü, mindenki akivel pacsiztam vagy ittam már életem során, Vicc Beatz, Lou Kiss, ParazolArmy. Valamint pacsi mindenkinek, aki kimaradt valamiért (felsorolásban nem vagyok valami jó *nevet*)

Nagyon köszönöm az interjút, én személy szerint nagyon jól szórakoztam, SilverHeart! *vigyor*Theodora



1 megjegyzés:

  1. A tisztelet a tiéd SilverHeart! ;) Köszönöm, hogy olvashattam az interjút, még mindig fergeteges a stílusod. :D

    VálaszTörlés