2015. augusztus 16., vasárnap

Egy szülinap, két szülinap...

Sziasztok!

Immáron második éve él az oldal a mi kis kvartettünk „felügyelete” alatt, ami nemhogy jó érzés a számunkra, hanem egyenesen ünnepi, és hatalmas büszkeséggel tölt el bennünket. Nélkületek azonban mit se érne-élne az egész, szóval bátorkodtunk a facebook-os kép mellé egy kis játékos meglepit adni nektek. Először is nagyon szépen köszönjük Sybill Dumbledore-nak a frappáns kis kérdéseket, élmény volt válaszolgatni rájuk. Másodsorban nem írtunk neveket a válaszainkhoz…

Tehát tessék!

Két éve kérdezünk, válaszolni azonban ritkán szoktunk. Vajon ki-melyik válasz mögé rejtőzött? Szerintetek?



Mikor és mitől jutott eszedbe/eszetekbe az, hogy belevágjatok ebbe az egészbe? Honnan jött az ötlet?

Ó, hát már amikor először találkoztam az oldallal, nagyon megtetszett az ötlet. Szóval, amikor láttam, hogy keresnek embereket, elfogott a kényszer, hogy jelentkezzek. És bár bétának vettek fel, úgy alakult, hogy az első interjúalanyomért szinte könyörögtem, és mivel jól sikerült, felajánlották a lehetőséget. Én pedig örömmel elvállaltam :)

Nos, ez az ötlet nem tőlünk származott eredetileg, mi csak nem hagytuk, hogy kihaljon a dolog. Egy embert illet minden elismerés e téren, mert ő vette fel a régi irányítóval a kapcsolatot, hogy szeretné új csapattal folytatni az interjúk készítését. Így léptünk az örökébe sok-sok riporternek, akik előttünk faggatóztak, ez pedig már két éve történt - hogy repül az idő! :)

Onnan, hooooogy… Honnan is? *fejvakar* Nos, nem nagyon akadtak olyanok, akik érdemében foglalkoztak az üggyel, tehát „miért ne?” alapon cselekedtünk. Megérte. Mikor? Hát lassan három éve, hogy felvetődött, pár nap alatt komolyra fordult, de kellett néhány hónap, hogy létjogosultsága legyen újra.

Valamiért mindig is kedvet éreztem az újságíróskodás iránt, és alapból kíváncsi természettel vagyok megáldva, szóval… miért is ne? :) Egy Lois Lane veszett el bennem, az Írófigyelőben pedig egy kicsit kiélhetem ezt az énemet.

Hogyan találjátok ki a kérdéseket? Mindenkinek mást tesztek fel, vagy van egy alap séma (ha fogalmazhatok így) amit általában követtek, esetleg csak kicsiket változtattok?

Természetesen vannak alapkérdések, akár HP, akár PD szerzőről van szó, de mivel a különböző írók más-más stílusban, háttérrel és műfajban alkotnak, ha akarnám, se tudnám mindnek tök ugyanazokat a kérdéseket feltenni. És uncsi is lenne, ha mindig ugyanazokra a kérdésekre érkeznének a válaszok. A legtöbb interjú egyébként bizonyos szempontból rugalmas, közben is jutnak eszembe újabb kérdések, és az is mázli, hogy az alapkérdésekre sem ugyanazok a válaszok érkeznek a különböző alanyoktól, szóval végül is a sablonosság veszélye szerencsére nem fenyeget :)

A többiek nevében nem beszélhetek, de nekem van egy dokumentumom telis-tele kérdésekkel, azokból szoktam válogatni, de sokszor jönnek ötletek egy-egy korábban megválaszolt dologgal kapcsolatban is. Aztán persze sok kérdést fel lehet tenni az illető munkásságával kapcsolatban is, vagy ha valami érdekességet említ, arra ráharap a riporter, így pedig már gyerekjáték a dolog.

Alapkérdés van – bár én nem kifejezetten szeretem őket XD Viszont alanya válogatja, menyire merülünk bele, mennyire engedjük el magunkat… Volt, akivel végigröhögtem az egészet, mert annyira ismertük és szerettük egymás társaságát, még mással olyan „száraz” volt, hogy tényleg csak az alapokra szorítkoztunk. Mindenesetre nem lehet ugyanazt kérdezni egy törzsgyökeres Snanger fantól, mint egy Nagyterem kategóriás, akció-orientált fantól.

Először jönnek az alapkérdések, de már a második csokorban jönnek az újabb ötletek. Én szeretek az interjúalany válaszaiból „kérdezni”. Mindig van valamilyen téma, ami előjön, és kíváncsivá tesz, akkor miért ne kérdezzek rá?

Mi alapján találtok vagy kerestek írókat? Aki aktív, mind "jöhet"? (-:

Ez több összetevős történet. Van, akit azért választok, mert voltam már vele valamilyen kapcsolatban (bétáztam neki, vagy szimplán csak olvastam tőle), van olyan, akit valamilyen kihíváson fedeztem fel, aztán persze van, aki azért akad horogra, mert aktív és/vagy sokan szeretik, és van a szubjektív nézőpont: akit én ígéretesnek tartok, még akkor is, ha annyira nem népszerű az illető :) Meg ha jönnek ajánlások… Bár abból még nem érkezett túl sok…

Az ajánlásokat igyekezzük megfogadni, hiszen az is fontos, mit akarnak az olvasók olvasni, illetve van, hogy mi keresünk magunknak valakit :) Általában jobban szembetűnnek az olyanok, akik kiemeltek lettek a Merengőn, vagy valamilyen kihíváson vettek részt :)De nyilván az is dominál, mi kiket olvasunk és szeretünk.

Nos, én szemtelen voltam és olyanokkal beszélgettem, akik kifejezetten a saját kedvenc alkotóim. A lehetőség adott volt, tehát jól megragadtam a grabancát :D De persze figyelünk az igényekre, másokra, ki a népszerűbb per pillanat, ki nem népszerű… Van miből válogatni.

Az aktívabb írókat könnyebb elcsípni, persze. De nem jelenti azt, hogy valaki aktív író, akkor azzal majd könnyebb interjút készíteni. A levélváltásban nem mindenki szokott gyors lenni, valamikor nekem van több időre szükségem, mert épp felhalmozódott a tennivalók listája. Személy szerint nekem megtetszik egy adott író stílusa, onnantól pedig már csak meg kell tudni, szeretne-e csatlakozni hozzánk, mint interjúalany.

Mi ösztönöz titeket erre a munkára? Csak szimplán szeretitek ezt csinálni, vagy van valami, ami külön boldogít benne?

Persze, elsősorban azért csinálom, mert szeretem csinálni. Ez főleg akkor erős motiváló tényező, amikor amúgy el vagyok havazva, és nem nagyon jut időm és energiám rá. Másrészt kihívás, és szeretem a kihívásokat :) Minden interjúban én is megmutathatom, mit tudok, hogy mennyire vagyok jó riporter, és nagyon jó érzés, ha az emberek elismerik a munkámat. Fontosnak érzem magam tőle ;)

Én személy szerint szeretek új emberekkel ismerkedni, s mivel a mugli életben előbb össze kell szednem a bátorságomat, ami elég sok időben telik, úgy találtam, a neten könnyebb :)) És nyilván egy idő után az ember ráérez az ízére és szereti is csinálni. De alapvetően azt kell mondanom, világéletemben kíváncsiskodó emberke voltam, szóval az is egyfajta öröm, hogy választ kapok a kérdéseimre. Másrészt mindenkinek ajánlom, tényleg, mert nincs két egyforma alany és így soha nem lehet unatkozni ^^

Jól esik az embernek, ha kíváncsiak rá.  Még nem volt olyan alany, aki piros lámpát villantott volna a kérdésre, mely szerint lenne-e kedve egy interjúhoz? (Hogy mit gondolt magában, arról nem tudok nyilatkozni. ) Öröm kérdezni, öröm ismerkedni, és nagy-nagy öröm azt látni, hogy van, aki figyel. Meglátásaim alapján a meginterjúvoltak vissza-visszatérnek és ajánlják az oldalt. Ez egy elég keménymag, és nagy büszkeséget ad, ugyanis maga a számbéli népszerűségünk kicsi. De mindennek és mindenkinek egyformán örülünk… És hát nem magunk miatt csináljuk. A riportalanyokért.

Valamikor nincs időm az írásra, ilyenkor háttérbe szorul az írói munka, de az interjúztatás során újra beléphetek abba a világba, amit annyira szeretek. Ez nagyon jó érzés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése